Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.23, no.3, pp.835-856, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Günümüz dijital dünyasının büyük sorunlarından ve odak noktalarından biri kuşkusuz bilgi
güvenliğidir. Bu bakımdan bilgi güvenliği konusunda çalışmalar bütün dünyada önem
kazanmaktadır. Bu bağlamda son yıllarda bilgi güvenliği alanındaki çalışmaların ivme
kazanmasıyla birlikte, gelecekteki çalışmalara rehberlik etme gayesiyle Türkiye’de eğitim
alanında bilgi güvenliği çalışmalarının analiz edilmesi ve şu an ki durumunun ortaya konulması
ihtiyacı doğmuştur. Bu çalışmada Türkiye’de Ocak 2009-Aralık 2019 yılları arasında yayınlanan
toplam 60 adet çalışma incelenmiştir. Bu çalışmaların çeşitli değişkenler kapsamında irdelenerek
sistematik derleme yöntemiyle çözümlenmesi sonucunda eğitim alanında bilgi güvenliğinin Türkiye’deki yayın eğilimlerinin belirlenmesi ve sonraki çalışmalara yol göstermesi
amaçlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; Türkiye’de eğitim alanında bilgi güvenliği çalışmaları
yıllara göre artış gösterirken, uluslararası alanyazındaki araştırmacıların eğilimleriyle farklılık
göstermektedir. Nicel çalışmaların sayısının baskınlığı öne çıkarken, en sık bilgi güvenliği (%40)
başlığı altında çalışmalar gerçekleştirildiği görülmektedir. Ayrıca Türkiye’de, ilköğretim ve öncesi
için yapılan çalışmaların azlığı, dikkat çekmektedir. Öte yandan, güvenlik farkındalığı
çalışmalarının araştırmacıların ilgi odağında olduğu ve güvenlik eğitimlerini halen önermeye
devam ettikleri gözlemlenmiştir. Bulgulardan yola çıkılarak, bilgi güvenliği için ihtiyaç duyulan
konular belirlenmeye çalışılmış ve yeni çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.