2. Uluslararası Mersin Sempozyumu, Mersin, Turkey, 23 - 25 May 2019, vol.2, pp.229-236
Özet
Türkiye’de yükseköğrenim gören uluslararası öğrencilerin sayısı yıldan yıla artmaktadır. Bu
kapsamda Türkçe hazırlık eğitimi, büyük önem taşımaktadır. Uluslararası öğrenciler, Türkçe
öğrenirken yazma becerisinde sorunlar yaşamaktadır. Bu sorunların çözümü için akademik
araştırmalar yapılmalıdır. Bu çalışmanın amacı, uluslararası öğrencilerin Türkçe yazılı
metinlerindeki eşdizimsel hataları tespit etmektir. Bu amaçla B2 düzeyindeki 35 uluslararası
öğrenciye bir deneme yazdırılmıştır. Bu yazılı metinlerdeki eşdizimsel hatalar tespit edilmiş
ve bu hataların nedenleri ortaya konulmuştur. Betimsel tarama modelindeki bu araştırmada
doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Sözcüksel Yaklaşım, Eşdizimlilik