ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK SPOR SAĞLIK VE TIP BİLİMLERİ DERGİSİ, no.44, pp.71-88, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Özet: Amaç: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin
toplumsal cinsiyet tutumlarını ve belirleyicilerinin saptanmasıdır. Yöntem: Kesitsel tipte yapılan çalışmanın verilerin
toplanmasında kişisel tanıtım formu ve toplumsal cinsiyet
ilişkileri ölçeği kullanıldı. Çalışmanın evrenini 2021-2022
yılında Alanya’da bulunan bir üniversitede eğitim gören lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Toplanan verilerin analizinde yüzde, frekans, ortalama ve çok regresyon analizi kullanıldı. Araştırmaya başlanılmadan önce araştırmanın yapılacağı üniversitenin etik kurulundan izin alındı. Bulgular:
Araştırma grubunun %55’i kadın, yaş dağılımı 20.85±1.25
(18-24) dir.%73.6’sı çekirdek aile yapısına sahip
olup,%68.6’sının gelir algısı gelir gidere denk ya da fazla
olarak belirlenmiştir. Toplumsal cinsiyet ilişkileri ölçeğinin
cinsiyet, sınıf, bölüm, baba eğitim durumu ve flört ilişkisinden, eşitlik alt boyutunun cinsiyet, sınıf, baba eğitim durumu
ve aile türünden, iktidar alt boyutunun ise cinsiyet, bölüm,
baba eğitim durumu ve aile türünden etkilendiği belirlendi.
Sonuç: Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet tutumlarının eşitlikçi olduğu ve cinsiyet, sınıf, bölüm, baba eğitim
durumu ve flört ilişkisi gibi faktörlerden etkilendiği bulunmuştur. Üniversitelerin toplumun gelişmesi ve dönüşümünün yaşandığı yerler olduğu düşünüldüğünde bu tür çalışmaların farklı üniversitelerde yapılarak üniversite öğrencilerinin genel tutumunun ortaya çıkarılması önerilebilir.